Skip to main content

Uittreksels

Onderstaande uittreksels staan reeds in AS Rebuilt (betreffende snippet is verwijderd)

Beperking.dienstbemiddeling

Note: At this moment the use of ASTA-sets and Service Intermediation is limited to the EB for eIDAS Outgoing.

Beschikbaarheidsinformatie

Alle deelnemers hebben hiervoor een eigen publiek toegankelijke webpagina met informatie over actuele (on)beschikbaarheid (onderhoud en storingen). Op deze pagina staat in elk geval:

  1. Type situatie (beschikbaar/normale situatie, onbeschikbaarheid n.a.v. incident/calamiteit/crisis en onbeschikbaarheid n.a.v. onderhoud);

  2. Toelichting bij de situatie (soort incident, reden onderhoud). Dit in voor de eindgebruiker begrijpelijke taal;

  3. Datum en tijd start onbeschikbaarheid (ook toekomstig, gepland onderhoud);

  4. Indicatie van de duur van de onbeschikbaarheid;

  5. Handelingsperspectief (waar kan men terecht met vragen, verwijzing naar de klantenservice, etc.);

  6. Datum en tijd einde onbeschikbaarheid (een melding blijft staan tot minimaal 24 uur nadat de onbeschikbaarheid is opgelost).

Op de website www.eherkenning.nl wordt standaard verwezen naar de publiek toegankelijke webpagina’s met actuele beschikbaarheidsinformatie van de deelnemers. Indien mogelijk wordt daar ook verwezen naar beschikbaarheidsinformatie van externe Componenten die onderdeel zijn van de primaire functionaliteit: EB, BRPk en BSNk. 

Betrouwbaarheidsniveaus

eH2

eH2+

eH3

eH4

Herkenningsmakelaar

O

Middelenuitgever

O

O

O

O

Authenticatiedienst

O

O

O

O

Machtigingenregister

O

O

O

O

Bewaartermijnen

Bewaartermijnen:

  • Alle benodigde gegevens t.b.v. identificatie bij uitgifte middel en/of registratie machtiging: 7 jaar (na verlopen/intrekking middel/machtiging) tbv fraudeonderzoek en beslechting van geschillen (N.B.: hierbij wordt geen onderscheid gemaakt in het niveau van het middel of machtiging, immers het doel is hetzelfde);

  • Gegevens betreffende authenticatie: 7 jaar tbv fraudeonderzoek.

Branding

Domain

LoA in request

EntityConcernedType in service catalog

Branding

Business

1, 2, 2+, 3, 4

urn:etoegang:1.9:EntityConcernedID:KvKnr

urn:etoegang:1.9:EntityConcernedID:RSIN

urn:etoegang:1.13:EntityConcernedID:PROBASnr

urn:etoegang:1.13:EntityConcernedID:TRR-BD

urn:etoegang:1.11:EntityConcernedID:eIDASLegalIdentifier

eHerkenning

Business, Consumer

1, 2, 2+, 3, 4

urn:etoegang:1.12:EntityConcernedID:PseudoID

urn:etoegang:1.9:EntityConcernedID:Pseudo

eHerkenning

Citizen*

3, 4

urn:etoegang:1.12:EntityConcernedID:BSN

eHerkenning

*Citizen: r1.12 only EU-citizens via eIDAS BerichtenService

BSNk_specs

The most recent version of the technical BSNk specifications are available on Logius | BSNk PP documentatie or on request (beheerorganisatie BSNk through servicecentrum@logius.nl). The information below is for information only.

Colofon

Afsprakenstelsel

Document

Versie

AS1.24b-Ondersteuning BD – buitenlandse intermediairs en organisaties zonder KvK

Auteur

Beheerorganisatie

Datum vaststelling

Classificatie

Openbaar

Datum publicatie

Status

Definitief

Colofon.gebruikersvoorwaarden

Gebruikersvoorwaarden

Versie

GV1.24

Geldig vanaf versie van het AS

1.13p

Doelomschrijving

De rechtmatigheidsgrondslag is de toestemming van de betrokkene zoals bepaald door de AVG.

Duur.publicatie

De vergaderstukken van het beraad worden (krachtens art. 9 van het Instellingsbesluit) gepubliceerd op de website van eHerkenning (www.eherkenning.nl) gedurende een periode van 1 jaar. De stukken zijn daarna op te vragen bij de secretaris van het betreffende beraad. De leden worden hierover geïnformeerd.

Gebruikerservaring.attributen

De gebruiker kan bevraagd worden over de te leveren attributen, bijvoorbeeld voor het geven van toestemming of het verstrekken van een attribuut dat nog niet eerder was vastgelegd. Dit heeft gevolgen voor de gebruikerservaring en de doorlooptijd van het authenticatieverzoek. Partijen dienen hier rekening mee te houden.

Optionele.functionaliteit

Herkenningsmakelaar

Middelenuitgever

Authenticatiedienst

Machtigingenregister

eHerkenning

 

 

 

 

Bedrijven (G2B, B2B)

O

 

 

 

Consumenten (B2C)

 

O

O

 

Aanvullende features

 

 

 

 

Gevalideerde attributen

 

O

O

O

SaaS

Sluit u als (SaaS-)leverancier aan namens een Dienstverlener (DV)?

Er is sprake van Dienstbemiddelingin de volgende gevallen: 

  1. U wilt gebruikmaken van uw eigen SSL-certificaat;

  2. U kunt geen gebruikmaken van het SSL-certificaat van de dienstverlener;

  3. Hetzelfde portaal/dezelfde aansluiting wordt namens meer dan één dienstverlener aangeboden.

samlbindings-2.0-os.pdf

http://docs.oasis-open.org/security/saml/v2.0/saml-bindings-2.0-os.pdf

Servicerestriction

Een beperking tot een vestiging betekent dat de vertegenwoordiger alleen bevoegd is om de desbetreffende vestiging te vertegenwoordigen.

Indien een dienstverlener een beperking op subdossier- of vestigingsnummer accepteert

  • MOET deze ook transacties accepteren zonder deze beperking

  • MOET deze een aangeleverde beperking respecteren. Het negeren ervan kan dit als gevolg hebben dat er geen rechtsgeldige rechtshandeling tot stand is gekomen

  • MAG dit subdossier- of vestigingsnummer niet gebruikt worden als bepaling van de locatie, maar alleen om de grenzen van de vertegenwoordigingsbevoegdheid vast te stellen.

Uitfaseren.eh1

EH1 vervallen per 1-7-2021

Het betrouwbaarheidsniveau eH1 (LoA1) wordt niet meer ondersteund. De middelen en machtigingen moeten minimaal voldoen aan de normen van het betrouwbaarheidsniveau eH2 (LoA2).  

url.ac.prod

https://extranet.eherkenning.nl/1.11/attribuutcatalogus.xml

url.ac.test

https://extranet.eherkenning.nl/1.11/test/attribuutcatalogus.xml

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.