Uittreksels
Onderstaande uittreksels staan reeds in AS Rebuilt (betreffende snippet is verwijderd)
Beperking.dienstbemiddeling
Note: At this moment the use of ASTA-sets and Service Intermediation is limited to the EB for eIDAS Outgoing.
Beschikbaarheidsinformatie
Alle deelnemers hebben hiervoor een eigen publiek toegankelijke webpagina met informatie over actuele (on)beschikbaarheid (onderhoud en storingen). Op deze pagina staat in elk geval:
Type situatie (beschikbaar/normale situatie, onbeschikbaarheid n.a.v. incident/calamiteit/crisis en onbeschikbaarheid n.a.v. onderhoud);
Toelichting bij de situatie (soort incident, reden onderhoud). Dit in voor de eindgebruiker begrijpelijke taal;
Datum en tijd start onbeschikbaarheid (ook toekomstig, gepland onderhoud);
Indicatie van de duur van de onbeschikbaarheid;
Handelingsperspectief (waar kan men terecht met vragen, verwijzing naar de klantenservice, etc.);
Datum en tijd einde onbeschikbaarheid (een melding blijft staan tot minimaal 24 uur nadat de onbeschikbaarheid is opgelost).
Op de website www.eherkenning.nl wordt standaard verwezen naar de publiek toegankelijke webpagina’s met actuele beschikbaarheidsinformatie van de deelnemers. Indien mogelijk wordt daar ook verwezen naar beschikbaarheidsinformatie van externe Componenten die onderdeel zijn van de primaire functionaliteit: EB, BRPk en BSNk.
Betrouwbaarheidsniveaus
eH2 | eH2+ | eH3 | eH4 | |
---|---|---|---|---|
Herkenningsmakelaar | O | |||
Middelenuitgever | O | O | O | O |
Authenticatiedienst | O | O | O | O |
Machtigingenregister | O | O | O | O |
Bewaartermijnen
Bewaartermijnen:
Alle benodigde gegevens t.b.v. identificatie bij uitgifte middel en/of registratie machtiging: 7 jaar (na verlopen/intrekking middel/machtiging) tbv fraudeonderzoek en beslechting van geschillen (N.B.: hierbij wordt geen onderscheid gemaakt in het niveau van het middel of machtiging, immers het doel is hetzelfde);
Gegevens betreffende authenticatie: 7 jaar tbv fraudeonderzoek.
Branding
Domain | LoA in request | EntityConcernedType in service catalog | Branding |
---|---|---|---|
Business | 1, 2, 2+, 3, 4 | urn:etoegang:1.9:EntityConcernedID:KvKnr urn:etoegang:1.9:EntityConcernedID:RSIN urn:etoegang:1.13:EntityConcernedID:PROBASnr urn:etoegang:1.13:EntityConcernedID:TRR-BD urn:etoegang:1.11:EntityConcernedID:eIDASLegalIdentifier | eHerkenning |
Business, Consumer | 1, 2, 2+, 3, 4 | urn:etoegang:1.12:EntityConcernedID:PseudoID urn:etoegang:1.9:EntityConcernedID:Pseudo | eHerkenning |
Citizen* | 3, 4 | urn:etoegang:1.12:EntityConcernedID:BSN | eHerkenning |
*Citizen: r1.12 only EU-citizens via eIDAS BerichtenService
BSNk_specs
The most recent version of the technical BSNk specifications are available on Logius | BSNk PP documentatie or on request (beheerorganisatie BSNk through servicecentrum@logius.nl). The information below is for information only.
Colofon
Afsprakenstelsel | Document | ||
---|---|---|---|
Versie | AS1.24b-Ondersteuning BD – buitenlandse intermediairs en organisaties zonder KvK | Auteur | Beheerorganisatie |
Datum vaststelling |
| Classificatie | Openbaar |
Datum publicatie |
| Status | Definitief |
Colofon.gebruikersvoorwaarden
Gebruikersvoorwaarden | |||
---|---|---|---|
Versie | GV1.24 | Geldig vanaf versie van het AS | 1.13p |
Doelomschrijving
De rechtmatigheidsgrondslag is de toestemming van de betrokkene zoals bepaald door de AVG.
Duur.publicatie
De vergaderstukken van het beraad worden (krachtens art. 9 van het Instellingsbesluit) gepubliceerd op de website van eHerkenning (www.eherkenning.nl) gedurende een periode van 1 jaar. De stukken zijn daarna op te vragen bij de secretaris van het betreffende beraad. De leden worden hierover geïnformeerd.
Gebruikerservaring.attributen
De gebruiker kan bevraagd worden over de te leveren attributen, bijvoorbeeld voor het geven van toestemming of het verstrekken van een attribuut dat nog niet eerder was vastgelegd. Dit heeft gevolgen voor de gebruikerservaring en de doorlooptijd van het authenticatieverzoek. Partijen dienen hier rekening mee te houden.
Optionele.functionaliteit
Herkenningsmakelaar | Middelenuitgever | Authenticatiedienst | Machtigingenregister | |
---|---|---|---|---|
eHerkenning |
|
|
|
|
Bedrijven (G2B, B2B) | O |
|
|
|
Consumenten (B2C) |
| O | O |
|
Aanvullende features |
|
|
|
|
Gevalideerde attributen |
| O | O | O |
SaaS
Sluit u als (SaaS-)leverancier aan namens een Dienstverlener (DV)?
Er is sprake van Dienstbemiddelingin de volgende gevallen:
U wilt gebruikmaken van uw eigen SSL-certificaat;
U kunt geen gebruikmaken van het SSL-certificaat van de dienstverlener;
Hetzelfde portaal/dezelfde aansluiting wordt namens meer dan één dienstverlener aangeboden.
samlbindings-2.0-os.pdf
http://docs.oasis-open.org/security/saml/v2.0/saml-bindings-2.0-os.pdf
Servicerestriction
Een beperking tot een vestiging betekent dat de vertegenwoordiger alleen bevoegd is om de desbetreffende vestiging te vertegenwoordigen.
Indien een dienstverlener een beperking op subdossier- of vestigingsnummer accepteert
MOET deze ook transacties accepteren zonder deze beperking
MOET deze een aangeleverde beperking respecteren. Het negeren ervan kan dit als gevolg hebben dat er geen rechtsgeldige rechtshandeling tot stand is gekomen
MAG dit subdossier- of vestigingsnummer niet gebruikt worden als bepaling van de locatie, maar alleen om de grenzen van de vertegenwoordigingsbevoegdheid vast te stellen.
Uitfaseren.eh1
EH1 vervallen per 1-7-2021
Het betrouwbaarheidsniveau eH1 (LoA1) wordt niet meer ondersteund. De middelen en machtigingen moeten minimaal voldoen aan de normen van het betrouwbaarheidsniveau eH2 (LoA2).
url.ac.prod
https://extranet.eherkenning.nl/1.11/attribuutcatalogus.xml
url.ac.test
https://extranet.eherkenning.nl/1.11/test/attribuutcatalogus.xml