Ondersteuning betreft het afhandelen van zaken als vragen, verzoeken en klachten.

Beschikbaarheid deelnemersNorm

Voor service en support aan elkaar, dienstverleners, eindgebruikers en de beheerorganisatie bij onder andere het:

  • ondersteunen bij het gebruik van Elektronische Toegangsdiensten;
  • verstrekken van informatie;
  • aannemen en beantwoorden van vragen (ook van gebruikers);
  • in behandeling nemen van storingen en klachten over Elektronische Toegangsdiensten en de dienstverlening daarover;
  • (helpen) testen en hertesten van aansluitingen;
  • aanmaken, toewijzen en sluiten van door de deelnemer aangemaakte meldingen.
Zie Servicevenster
Beschikbaarheid beheerorganisatieNorm

Voor service en support aan deelnemers bij onder andere het:

  • verstrekken van informatie;
  • in behandeling nemen van storingen en wensen m.b.t. systemen van de Beheerorganisatie;
  • (helpen) aansluiten op Elektronische Toegangsdiensten;
  • hulp bij technische implementatie;
  • uitvoeren van certificaatwissels;
  • aankondiging van onderhoud;
  • DAL aanvragen en DNS wijzigingen cookie domeinen.
Zie Servicevenster
  • No labels