Onderhoudsvenster
Het onderhoudsvenster stelt partijen in staat op vooraf vastgestelde tijden regulier onderhoud uit te voeren. Tijdens het onderhoudsvenster kan het voorkomen dat eHerkenning niet beschikbaar is, of onderdelen van eHerkenning niet beschikbaar zijn. Deze periode wordt niet meegenomen in de beschikbaarheidsprestaties, zie Beschikbaarheidsvenster.
De mogelijke onderhoudsvensters zijn:
Maandag t/m zaterdag | 00:00 - 06:00 |
Zaterdag t/m zondag | 20:00 - 06:00 |
Publicatie
De beheerorganisatie publiceert het onderhoud op www.eherkenning.nl/onderhoud.
Indien de dienstverlening door het onderhoud wordt verstoord, dient het onderhoud gelijktijdig met de melding in het incidentmanagementsysteem door de betreffende deelnemer(s) te worden aangekondigd via de eigen kanalen.
Alle deelnemers hebben hiervoor een eigen publiek toegankelijke webpagina met informatie over actuele (on)beschikbaarheid (onderhoud en storingen). Op deze pagina staat in elk geval:
Type situatie (beschikbaar/normale situatie, onbeschikbaarheid n.a.v. incident/calamiteit/crisis en onbeschikbaarheid n.a.v. onderhoud);
Toelichting bij de situatie (soort incident, reden onderhoud). Dit in voor de eindgebruiker begrijpelijke taal;
Datum en tijd start onbeschikbaarheid (ook toekomstig, gepland onderhoud);
Indicatie van de duur van de onbeschikbaarheid;
Handelingsperspectief (waar kan men terecht met vragen, verwijzing naar de klantenservice, etc.);
Datum en tijd einde onbeschikbaarheid (een melding blijft staan tot minimaal 24 uur nadat de onbeschikbaarheid is opgelost).
Op de website www.eherkenning.nl wordt standaard verwezen naar de publiek toegankelijke webpagina’s met actuele beschikbaarheidsinformatie van de deelnemers. Indien mogelijk wordt daar ook verwezen naar beschikbaarheidsinformatie van externe Componenten die onderdeel zijn van de primaire functionaliteit: EB, BRPk en BSNk.
Bepalingen
Bepaling primaire functionaliteit |
---|
Definitie
Regels
|
Bepaling secundaire functionaliteit |
Definitie
Regels
|
Bepaling externe functionaliteit |
Er kunnen geen garanties worden afgegeven voor de functionele beschikbaarheid van onderdelen buiten ETD en van individuele diensten (of middelen) die afhankelijk zijn van externe Componenten.
|
Bepaling testnetwerk functionaliteit |
Definitie
Regels
|