Incidenten
Onder ‘incidenten’ wordt verstaan: elke gebeurtenis die niet tot de standaardoperatie van een dienst behoort en die mogelijk impact c.q. risico oplevert ten aanzien van de kwaliteit, beschikbaarheid, integriteit en/of vertrouwelijkheid van (gegevens binnen) het netwerk.
Zie ook Proces incidentmanagement.
Prioritering incidenten
Voor de prioritering van incidenten bestaan verschillende escalatieniveaus.
Escalatieniveau | Impact en urgentie |
---|---|
Incident |
|
Calamiteit |
|
Crisis |
|
Melden van incidenten
Elke deelnemer moet incidenten direct na ontdekking melden bij de beheerorganisatie.
Type incident | Melding |
---|---|
Incident |
|
Calamiteit |
|
Crisis |
|
De prioritering van het incident wordt bepaald door de melder. De beheerorganisatie mag de prioriteit van een gemeld incident wijzigen.
Oplossen van incidenten
Indien een incident niet binnen de gestelde Responsetijden opgelost is, maakt de BO de afweging of er opgeschaald moet worden conform het Proces incidentmanagement.
In het geval van een calamiteit of een crisis moet elke deelnemer 24x7 een contactpersoon beschikbaar hebben.