Eisen communicatie bij samenwerking met externe verkoopkanalen
Wat betreft het gebruik van het beeld- en woordmerk van eHerkenning door externe verkoopkanalen, gecontracteerd door Deelnemers, MOETEN Deelnemers zich houden aan de volgende afspraken:
- De beeld- en woordmerken eHerkenning zijn eigendom van de Eigenaar. Gebruik buiten de vastgelegde afspraken is NIET toegestaan;
- Deelnemers zijn NIET bevoegd derden toestemming te geven het beeld- of woordmerk eHerkenning te gebruiken, tenzij de samenwerking met het externe verkoopkanaal voldoet aan het Afsprakenstelsel en voldaan is aan de meldplicht;
- Het gebruik van het woord- en beeldmerk van eHerkenning in domeinnaam/naamvoering door deze derden is NIET toegestaan.
De volgende eisen ten aanzien van communicatie door externe verkoopkanalen gelden:
Deelnemers MOETEN er op toezien dat de externe verkoopkanalen waar zij mee samenwerken:
- De verplichte kernboodschap voor externe verkoopkanalen opnemen, nl: " <naam externe verkoopkanaal> is wederverkoper van de erkende leverancier van eHerkenning <Naam erkende leverancier>..." Deze moet gebruikt worden bij alle communicatie middelen;
- Voor websites specifiek moet deze op de homepage staan;
- Naast het logo van eHerkenning, het logo van de Deelnemer tonen waarmee zij samenwerken bij alle communicatie middelen;
- Het externe verkoopkanaal mag de Deelnemer, waarmee zij een contract hebben afgesloten, niet positioneren als enige verkoper van inlogmiddelen voor eHerkenning;
- De termen en/of beeldmerken "erkend" of "leverancier" zoals gebruikt in het Afsprakenstelsel in samenhang met eHerkenning zijn exclusief voorbehouden aan Deelnemers;
- Geen commerciële uitingen doen over eHerkenning en/of de Deelnemers die de beleving van het merk eHerkenning negatief kunnen beïnvloeden.
- De Deelnemer ziet erop toe dat het externe verkoopkanaal duidelijk is in de communicatie over de kosten voor de diensten i.h.k.v. eHerkenning en overige (additionele) dienstverlening.